In 2017 is de Hoekse Lijn overgenomen door de Rotterdamse metro, die gereden wordt door de RET. Station Maassluis krijgt dan een andere naam, namelijk Maassluis Centrum, analoog aan de naamswijziging in Pijnacker met Pijnacker Centrum. Op station Maassluis Centrum zal dan de Rotterdamse Metrolijn B gaan stoppen. terug is de tijd. Stationnementen Maassluis […]
Continue readingBIELZ/3Dscaleworks en NS
Vandaag staat NS Facebook/Twitter in het teken van 3dscaleworks. Ongekend trots ben ik dat de NS dit initiatief om al hun spoorweggebouwen te realiseren waardeert! Zie NS facebook
Continue reading3Dscaleworks update
Zo de evenementen zijn weer zo goed is achter de rug en vele gebouwen hebben wederom het daglicht mogen aanschouwen. Het is best een uitdaging alle gebouwen te realiseren en tegelijk de levertijden te halen. De ongekende belangstelling zet het bedrijf aardig onder druk. Maar wij klagen niet dit kan alleen nog maar verbeteren. […]
Continue readingBIELZ op Ontraxx
Ontraxx en BIELZ/3dscaleworks Zo Ontraxx zit er weer op. Bekaf en vol inspiratie teruggekomen van een geslaagde beurs. Veel hobbyisten zien nu in dat 3d geprinte modellen een waardevolle verrijking zijn voor het Nederlandse spoor. Vele tips gekregen van zowel klanten als collega’s en dat is mooi. Ben weer gespannen welke mooie opdrachten er weer […]
Continue readingElk gebouw heeft zijn verhaal !
Luister naar het gebouw ! Elke gebouw wat U koopt bij 3dscaleworks heeft zo zijn eigen verhaal. Vaak zijn opdrachtgevers personen met herinneringen aan meestal vervlogen tijden waarbij het gebouw centraal staat. Het kan bewoning zijn of beleving. Bij het tot stand komen van vele van de gebouwen die worden her ontworpen en geprint gaat […]
Continue readingTramlijn Oldenzaal Denekamp en station Leiden II
Het oude gezegde “Wie het kleine niet eerd is het grote niet weerd ” brengt mij tot twee uitersten. In dit kader zijn zowel het tramemplacement Denekamp als Station Leiden II te bestellen bij BIELZ! tramlijn Oldenzaal-Denekamp De maand is het emplacement Denekamp gerealiseerd. De tramverbinding was één van de twee tramlijnen van de Nederlandsch […]
Continue readingStation Hofplein Rotterdam ZHESM
Realisatie van Rotterdam Hofplein Als er één station tot de verbeelding leeft van vele liefhebbers is het wel station Hofplein. Niet alleen door de situering(haaks op het hoofdspoor van de SS van Rotterdam naar Dordrecht), maar ook door de station art nouveau stijl die ontworpen werp door D. Margadant meer info over die rijke […]
Continue readingNiederländische Westfälische Eisenbahn
Winterswijk-Borken De lijn werd op 2 augustus 1880 geopend en was eigendom van de Nederlandsch-Westfaalsche Spoorweg-Maatschappij (NWS). Aanvankelijk was het niet de bedoeling dat de Bocholtse Baan werd aangelegd. Maar toen de NWS een spoorlijn van Winterswijk naar Borken wilde aanleggen, wilde de regering van Pruisen alleen een vergunning afgeven als er ook een zijtak van Winterswijk naar Bocholt (Duitsland) kwam. De aanleg van dit tracé is mede te […]
Continue readingDe Kippenlijn
De Kippenlijn Al lange tijd bestonden er plannen voor de aanleg van een spoorlijn tussen Nijkerk en Ede. De lokale bestuurders, met name in Nijkerk en Ede, zagen echter niets in een spoorlijn. Na twintig jaar gingen de gemeentes overstag. De gemeente Ede zegde geld toe aan de nieuw opgerichte N.V. Spoorwegmaatschappij De Veluwe. Als tegenprestatie stelde de gemeente […]
Continue readingDe Kamperlijn
De Kamperlijn. Het lijntje is oorspronkelijk aangelegd als onderdeel van de Centraalspoorweg, van Utrecht naar Kampen via Amersfoort en Zwolle. Het lijngedeelte Utrecht – Amersfoort – Hattem werd geopend in 1863, Hattem – Zwolle met de overbrugging van de IJssel in 1864. Doordat de Mastenbroekerpolder onder water was gelopen, werd het traject Zwolle – Kampen pas in 1865 in gebruik genomen. De kosten voor de aanleg […]
Continue reading
Recente reacties