BIELZ heeft de standarisatie periode compleet!
Het was een werk maar eindelijk is het zover, alle standaard stations/haltes zijn redelijk snel op afroep te leveren!
De achtergrond van de standarisatie in de spoorbouw.
Toen door de regering was beslist, dat spoorwegaanleg van de Staat zou gaan geschieden,werden in 1862 door de Commissie voor de Staatsspoorwegen vijf klassen stationsgebouwen ter goedkeuring aan de Minister van Binnenlandse Zaken voorgelegd. Hiermee doet het bouwen van stations volgens standaardontwerpen zijn intrede in ons land. Kosten voor realisatie van de klassen stations waren:
2deklasse: fl50.000,=/3deklasse fl42,500,=/4deklasse fl 13800.= en 5deklasse fl 8700,=
Station Zutphen 2de klasse 1902
station Alkmaar 3de klasse 1864
Station gerealiseerd in Tilburg,Nieuwediep/Den Helder, Harlingen, Leeuwarden, Eindhoven, Alkmaar, Winschoten en Steenwijk
Station Franeker 4de klasse 1863
Station gerealiseerd in Roermond, Sittard, Franeker, Boxtel, Oisterwijk, Delden, Goor, Lochem, Veenwouden, Goes, Buitenpost, Helmond, Dedemsvaart,Scheemda en Wolvega
Station 5de klasse Reuver volledig gerestaureerd
Stations gerealiseerd in Ryen, Susteren, Bunde, Beek-Elsloo, Maasbracht-Linne, Anna Paulowna, Heer -Hugowaard, Noord Scharwoude, Schagen, Echt, Brummen,Dieren, Velp,Wouw, Tegelen, Langeweg, Dronrijp, Swalmen, Tegelen, Broekerweg, Niedroperverlaat, Woensdrecht, Hakelburg( Laren), Diepenheim, Markelo, Grijpskerk, Hardegarijp, Zuidhorn, Krabbendijke, Kapelle-Biezelinge, Kruiningen, Gorssel, Best, Nuenen, Steeg, Horst-Sevenum, Deurne,Staphorst en Castricum
Al de standaard stations en de verbouwingen zijn te bestellen op de BIELZ winkel
JOHN
IK HEB VAN JOU STATION ABCOUDE, WELKE LIJM MOET IK GEBRUIKEN, SECONDE LIJM WERKT NIET.
PETER WORTMAN
ALMERE
peter contactlijm of seconde gel bijv Bison ( action)
, Peter