Station Baarn 3D Top model Eindelijk is het zover station Baarn terug in de collectie. In 2017 verloren gegaan bij een chrash en een foute backupprocedure terug op de tekentafel en Printer . Na vele tekenuren en digitale en fysieke pasuren, is Baarn weer te bestellen in voorlopig één versie( 1874) en voor de schalen
Continue reading »Stoom afblazen
Bielz op stoom. Het is 30 graden en de stoom komt uit de oren. De eerste beurs in Houten is achter de rug, Vele modelspoorders zijn enthousiast over mijn onderneming. Velen staan versteld dat nagenoeg alles aan spoorweggebouwen is terug te vinden op de site en in elke schaal te maken is. In gedachte zijn
Continue reading »Station Baarn 1873 ontworpen
Station Baarn Het detail en de afwerking zijn zoveel als mogelijk verwerkt in het het herontwerpen . de virtuele passing ziet er goed uit , nu kan het printen beginnen en zal het station klaar zijn voor de ontvangst van ‘Zijn Koninklijke Hoogheid Prins Hendrik der Nederlanden’ Nu de bierhal nog, het seinhuis en perron en
Continue reading »Smaken kunnen verschillen maar station Baarn gaf direct een gevoel van koloniale invloed in het ontwerp van dit station. Dit station staat bij mij in het lijstje van favorieten van een klein station met rijkelijke versiering . In 1872 gaf de HIJSM opdracht tot het ontwerp van dit unieke station uitgevoerd door A.J van Gendt. rijkelijke windveren, gootlijsten leuningen, ballustraden en steunberen gaven dit station een voornaam uiterlijk in het bezit van een koninklijke loge.
Utrechts Archief
conform de bestekken zullen de originele bouw en het verbouwde station ( rond 1908 )worden herontworpen in 3D voor alle schalen
Tijdens het herontwerpen raak ik steeds meer verkocht aan dit fraai afgewerkte station en het fraaie detail ,wat vele uren meerwerk oplevert. Maar dan heb je ook wat. Zodra de eerste bouw klaar is zal tevens de verbouwing worden ingetekend . Dus zullen er twee a drie versies van dit station te bestellen zijn .
Indicatie van de afmetingen:
afmeting in H0 zal ongeveer zij 55/25/16 hoog in N 29/14/9 hoog en in G schaal 177 cm/80 /36 cm hoog
De komende weken wordt station Baarn vervolgd
De vele enthousiaste reacties hebben geleid tot veel voorbereidingen en voltooiingen op de virtuele bouwplaats.. Wat is het toch mooi om prachtige gebouwen op schaal te doen herleven
Hefbrug Rotterdam
Zaan spoorbrug 1900
Het bieden van het complete skala aan gebouwen heeft geleid tot nieuwe initiatieven voor mooie emplacementen , bij vele modelspoorwegliefhebbers van Hollands spoor. Vragen over bruggen hebben geleid tot verkenningen van de hefbrug Rotterdam en Zaanbrug . Na de vergane dagen kwam het stoom letterlijk uit de oren en vroeg de hoge temperatuur veel van de concentratie van ondergetekende.
In de afgelopen tijd zijn vele gebouwen ontworpen en geprint enkele daarvan licht ik graag toe.
Station Elst
Voor de spoorwegen was Elst een eeuw lang meer dan alleen maar een stopplaats aan de lijn Arnhem-Nijmegen. De grote verwachtingen die men in de 19e eeuw had blijken al uit de afmetingen van het in 1879 gereedgekomen stationsgebouw, dat groter was dan op grond van het inwonertal mocht worden verwacht. De loop van de huidige “Stationsstraat” herinnert nog aan de wel zeer excentrische situering van het station. In 1879 werd de spoorlijn Arnhem-Nijmegen geopend, in 1882 volgde de boog richting Vork-Geldermalsen.
station Elst 1900
bouwpakket station Elst
Dit station is nu herontworpen en uitgeleverd en is vanaf nu direct te bestellen . Het ontwerpen kan soms de inschatting te boven stijgen, dat was hier ook het geval.
Station Elst is nu verkrijgbaar voor €249,95 in HO 149,95 in N en € 899,95 in spoor G
Station Geldermalsen
Rond 1866 werd er een nieuw standaard type station ingevoerd. Ing K.H. van Brederode was wederom de architect voor het ontwerp. Het station bestond uit een begane grond, dat in feite een dienstwoning met een eenvoudige stations accommodatie is . Dit station kan men beschouwen als de vervanger van het type 5de klasse, die bij allemaal een sterke uitbreiding kregen. Dit station was ruimer opgezet. De plaatsen waar dit type station met iets afwijkende afwerking werden gebouwd zijn. Geldermalsen, Houten, Schalkwijk, ’s Heer Arendskerke, Kuilenburg en Waardenburg .
CAD tekening Geldermalsen
Houten station
Alle vernieuwde 5de klassen stations, dus Waardenburg, Houten, Schalkwijk, ’s Heer Arendskerke, Kuilenburg of Culemborg nu verkrijgbaar voor €129,95 in HO €79,95 in N en € 399,95 in spoor G
Goed nieuws voor de buiten spoorders!
Ook voor de 3D printer is ook kunststof op de markt gekomen die temperatuur- en UV bestendig is! Panel testen in de vriezer zie er goed uit . Op naar de eerste bouw van station Stroe met dit nieuwe materiaal.
Mocht u vragen hebben over eigen tekeningen die u wilt realiseren met onze 3DPrinters u kunt mij mailen:info@3dscaleworks.nl of bellen op (+31) 06-57567779
3D groeten van BIELZ
John Heimensem
Zutphen Station herleeft 3
Station Zutphen Staatsspoorwegen station der Derde klasse De laatste onderdelen van het gebouw zijn herontworpen en Zutphen is bijna klaar als bouwpakket. Alle onderdelen zijn geprint, ook de interne indeling en meubilair. Je waant je weer terug in de tijd van dit statige 2de klasse station van de Staatsspoorwegen. Afmetingen van het station zijn 1.40
Continue reading »Station Elst 1877-1982
Station Elst . Voor de spoorwegen was Elst een eeuw lang meer dan alleen maar een stopplaats aan de lijn Arnhem-Nijmegen. De grote verwachtingen die men in de 19e eeuw had blijken al uit de afmetingen van het in 1879 gereedgekomen stationsgebouw, dat groter was dan op grond van het inwonertal mocht worden verwacht. De
Continue reading »Nederlandse standaard spoorwegstations op afroep te bestellen!
BIELZ heeft de standarisatie periode compleet! Het was een werk maar eindelijk is het zover, alle standaard stations/haltes zijn redelijk snel op afroep te leveren! De achtergrond van de standarisatie in de spoorbouw. Toen door de regering was beslist, dat spoorwegaanleg van de Staat zou gaan geschieden,werden in 1862 door de Commissie voor de Staatsspoorwegen vijf
Continue reading »Lokaal Spoorwegmaatschappij “Hollands Noorderkwartier”
Museum spoor Hoorn -Medemblik In 1886 werd de lijn Hoorn Medemblik gerealiseerd, deze lijn bestond uit standaard type halte gebouwen in de dorpen Zwaag,Wognum-Nibbixwoud,Westerblokker, Midwoud, Sijbekarspel en Twisk en Abbekerk De halte gebouwen werden vaak voorzien van een aparte retirade ofwel toilet gebouw. Het eindstation Medemblik werd in architectuur een kopie van station Neede. fotografie
Continue reading »Station Zutphen Herleeft 2
De bouw van station Zutphen vordert gestaag, de zijgebouwen,zijvleugels en een groot gedeelte van het hoofdgebouw zij klaar. De hoofd geveldelen zullen worden geprint op de modelspoorbeurs te Zutphen. Der Bau der Bahnhof Zutphen geht wie geplant und die Nebengebäude Flügel sind fertig, und ein großer Teil des Hauptgebäudes auch. Die wichtigsten Fassadenelemente werden auf der
Continue reading »
Recente reacties