BIELZ heeft de standarisatie periode compleet!
Het was een werk maar eindelijk is het zover, alle standaard stations/haltes zijn redelijk snel op afroep te leveren!
De achtergrond van de standarisatie in de spoorbouw.
Toen door de regering was beslist, dat spoorwegaanleg van de Staat zou gaan geschieden,werden in 1862 door de Commissie voor de Staatsspoorwegen vijf klassen stationsgebouwen ter goedkeuring aan de Minister van Binnenlandse Zaken voorgelegd. Hiermee doet het bouwen van stations volgens standaardontwerpen zijn intrede in ons land. Kosten voor realisatie van de klassen stations waren:
2deklasse: fl50.000,=/3deklasse fl42,500,=/4deklasse fl 13800.= en 5deklasse fl 8700,=
Station gerealiseerd in Tilburg,Nieuwediep/Den Helder, Harlingen, Leeuwarden, Eindhoven, Alkmaar, Winschoten en Steenwijk
Station gerealiseerd in Roermond, Sittard, Franeker, Boxtel, Oisterwijk, Delden, Goor, Lochem, Veenwouden, Goes, Buitenpost, Helmond, Dedemsvaart,Scheemda en Wolvega
Stations gerealiseerd in Ryen, Susteren, Bunde, Beek-Elsloo, Maasbracht-Linne, Anna Paulowna, Heer -Hugowaard, Noord Scharwoude, Schagen, Echt, Brummen,Dieren, Velp,Wouw, Tegelen, Langeweg, Dronrijp, Swalmen, Tegelen, Broekerweg, Niedroperverlaat, Woensdrecht, Hakelburg( Laren), Diepenheim, Markelo, Grijpskerk, Hardegarijp, Zuidhorn, Krabbendijke, Kapelle-Biezelinge, Kruiningen, Gorssel, Best, Nuenen, Steeg, Horst-Sevenum, Deurne,Staphorst en Castricum
Al de standaard stations en de verbouwingen zijn te bestellen op de BIELZ winkel
peter contactlijm of seconde gel bijv Bison ( action)
, Peter