Architectuur langs de rails en meer

Electrificatie modelspoorbanen

Spoorweg bovenleidingportalen

Wat begon is 1908 met de electrificatie van de eerste spoorlijn  Hofplein -Scheveningen werd pas vanaf  1922 gemeengoed,nadat de rijksoverheid een meerderheids belang kreeg  in de  spoorlijnen. De overheid koos voor gehele electrificatie om  de toename van treinvervoer het hoofd te bieden. Kenmerkend voor deze progressie werden de bovenleiding portalen die het spoorbeeld van alleen telefoon/telegraafpalen drastisch veranderde. BIELZ heeft naar  reactie van bezoekers van de  Nederlandse Modelspoorbeurs en  forumleden van N en H0 spoor een mooie collectie ( sier portalen samengesteld die met met de nieuwste 3d printtechnieken zorgen voor een natuurgetrouwe weergave.  Hier wordt gebruik gemaakt van Aluminium PLA en steen polymeren  voor de Cuperus portalen( gotische bogen) . Cocreatie  puur sang!

Voorwaarde  was voor BIELZ dit te produceren tegen  interessante prijzen om zo een gehele baan te kunnen voorzien van portalen. ook de afwijkende portalen zijn op aanvraag  te printen zoals drie- en vierspoorportalen en tramportalen en HSL portalen!

Share this post
  , , , ,


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.