Vandaag staat NS Facebook/Twitter in het teken van 3dscaleworks. Ongekend trots ben ik dat de NS dit initiatief om al hun spoorweggebouwen te realiseren waardeert! Zie NS facebook
Continue reading »3Dscaleworks update
Zo de evenementen zijn weer zo goed is achter de rug en vele gebouwen hebben wederom het daglicht mogen aanschouwen. Het is best een uitdaging alle gebouwen te realiseren en tegelijk de levertijden te halen. De ongekende belangstelling zet het bedrijf aardig onder druk. Maar wij klagen niet dit kan alleen nog maar verbeteren.
Continue reading »BIELZ op Ontraxx
Ontraxx en BIELZ/3dscaleworks Zo Ontraxx zit er weer op. Bekaf en vol inspiratie teruggekomen van een geslaagde beurs. Veel hobbyisten zien nu in dat 3d geprinte modellen een waardevolle verrijking zijn voor het Nederlandse spoor. Vele tips gekregen van zowel klanten als collega’s en dat is mooi. Ben weer gespannen welke mooie opdrachten er weer
Continue reading »Elk gebouw heeft zijn verhaal !
Luister naar het gebouw ! Elke gebouw wat U koopt bij 3dscaleworks heeft zo zijn eigen verhaal. Vaak zijn opdrachtgevers personen met herinneringen aan meestal vervlogen tijden waarbij het gebouw centraal staat. Het kan bewoning zijn of beleving. Bij het tot stand komen van vele van de gebouwen die worden her ontworpen en geprint gaat
Continue reading »Tramlijn Oldenzaal Denekamp en station Leiden II
Het oude gezegde “Wie het kleine niet eerd is het grote niet weerd ” brengt mij tot twee uitersten. In dit kader zijn zowel het tramemplacement Denekamp als Station Leiden II te bestellen bij BIELZ! tramlijn Oldenzaal-Denekamp De maand is het emplacement Denekamp gerealiseerd. De tramverbinding was één van de twee tramlijnen van de Nederlandsch
Continue reading »Station Hofplein Rotterdam ZHESM
Realisatie van Rotterdam Hofplein Als er één station tot de verbeelding leeft van vele liefhebbers is het wel station Hofplein. Niet alleen door de situering(haaks op het hoofdspoor van de SS van Rotterdam naar Dordrecht), maar ook door de station art nouveau stijl die ontworpen werp door D. Margadant meer info over die rijke
Continue reading »Niederländische Westfälische Eisenbahn
Winterswijk-Borken De lijn werd op 2 augustus 1880 geopend en was eigendom van de Nederlandsch-Westfaalsche Spoorweg-Maatschappij (NWS). Aanvankelijk was het niet de bedoeling dat de Bocholtse Baan werd aangelegd. Maar toen de NWS een spoorlijn van Winterswijk naar Borken wilde aanleggen, wilde de regering van Pruisen alleen een vergunning afgeven als er ook een zijtak van Winterswijk naar Bocholt (Duitsland) kwam. De aanleg van dit tracé is mede te
Continue reading »De Kippenlijn
De Kippenlijn Al lange tijd bestonden er plannen voor de aanleg van een spoorlijn tussen Nijkerk en Ede. De lokale bestuurders, met name in Nijkerk en Ede, zagen echter niets in een spoorlijn. Na twintig jaar gingen de gemeentes overstag. De gemeente Ede zegde geld toe aan de nieuw opgerichte N.V. Spoorwegmaatschappij De Veluwe. Als tegenprestatie stelde de gemeente
Continue reading »De Kamperlijn
De Kamperlijn. Het lijntje is oorspronkelijk aangelegd als onderdeel van de Centraalspoorweg, van Utrecht naar Kampen via Amersfoort en Zwolle. Het lijngedeelte Utrecht – Amersfoort – Hattem werd geopend in 1863, Hattem – Zwolle met de overbrugging van de IJssel in 1864. Doordat de Mastenbroekerpolder onder water was gelopen, werd het traject Zwolle – Kampen pas in 1865 in gebruik genomen. De kosten voor de aanleg
Continue reading »De Baronnenlijn
De Baronnenlijn De Spoorlijn Apeldoorn-Zwolle (‘Baronnenlijn’) is tussen 1887 en 1889 door de Koninklijke Nederlandsche Locaalspoorweg-Maatschappij aangelegd. De spoorlijn verbond Apeldoorn met Zwolle. Zijn bijnaam Baronnenlijn dankte de lijn aan de vele (adellijke) notabelen die woonden in de plaatsen langs het spoor. In 1913 werd nog een zijtak van Hattem naar Kampen Zuid aangelegd. Deze
Continue reading »
Recente reacties