3Dscaleworks update

Zo de evenementen zijn weer zo goed is achter de rug en vele gebouwen hebben wederom het daglicht mogen aanschouwen.  Het is best een uitdaging alle  gebouwen te realiseren en tegelijk de levertijden te halen.  De ongekende belangstelling zet  het bedrijf aardig onder druk.   Maar wij klagen niet dit kan alleen nog maar verbeteren.  

Continue reading »

BIELZ op Ontraxx

Ontraxx  en BIELZ/3dscaleworks Zo Ontraxx zit er weer op. Bekaf en vol inspiratie teruggekomen van een geslaagde beurs.  Veel hobbyisten zien nu in dat 3d geprinte modellen een waardevolle  verrijking zijn voor het Nederlandse spoor.  Vele  tips gekregen van zowel klanten als collega’s en dat is mooi.   Ben  weer gespannen welke mooie opdrachten er weer

Continue reading »

Elk gebouw heeft zijn verhaal !

Luister naar het gebouw ! Elke gebouw wat U koopt bij 3dscaleworks heeft zo zijn eigen verhaal.  Vaak zijn opdrachtgevers personen met herinneringen  aan meestal vervlogen tijden waarbij het gebouw centraal staat.  Het kan bewoning  zijn of beleving. Bij het tot stand komen van vele van de gebouwen  die worden her ontworpen en geprint gaat

Continue reading »

Tramlijn Oldenzaal Denekamp en station Leiden II

Het oude gezegde “Wie het kleine niet eerd is het grote niet weerd ” brengt mij tot twee uitersten. In dit kader zijn zowel het tramemplacement Denekamp als Station Leiden II te bestellen bij BIELZ!  tramlijn Oldenzaal-Denekamp De maand is het emplacement Denekamp gerealiseerd. De tramverbinding  was één van de twee tramlijnen van de Nederlandsch

Continue reading »

Station Hofplein Rotterdam ZHESM

Als er één station tot de verbeelding leeft van vele liefhebbers is het wel station Hofplein. Niet alleen door de situering(haaks op het hoofdspoor van de SS van Rotterdam  naar Dordrecht), maar ook door de station art nouveau stijl die ontworpen werp door D. Margadant   meer info over die rijke gebouw zie Hollands beton en

Continue reading »

Niederländische Westfälische Eisenbahn

Winterswijk-Borken De lijn werd op 2 augustus 1880 geopend en was eigendom van de Nederlandsch-Westfaalsche Spoorweg-Maatschappij (NWS). Aanvankelijk was het niet de bedoeling dat de Bocholtse Baan werd aangelegd. Maar toen de NWS een spoorlijn van Winterswijk naar Borken wilde aanleggen, wilde de regering van Pruisen alleen een vergunning afgeven als er ook een zijtak van Winterswijk naar Bocholt (Duitsland) kwam. De aanleg van dit tracé is mede te

Continue reading »

De Kippenlijn

De Kippenlijn  Al lange tijd bestonden er plannen voor de aanleg van een spoorlijn tussen Nijkerk en Ede. De lokale bestuurders, met name in Nijkerk en Ede, zagen echter niets in een spoorlijn. Na twintig jaar gingen de gemeentes overstag. De gemeente Ede zegde geld toe aan de nieuw opgerichte N.V. Spoorwegmaatschappij De Veluwe. Als tegenprestatie stelde de gemeente

Continue reading »

De Kamperlijn

De Kamperlijn. Het lijntje is oorspronkelijk aangelegd als onderdeel van de Centraalspoorweg, van Utrecht naar Kampen via Amersfoort en Zwolle. Het lijngedeelte Utrecht – Amersfoort – Hattem werd geopend in 1863, Hattem – Zwolle met de overbrugging van de IJssel in 1864. Doordat de Mastenbroekerpolder onder water was gelopen, werd het traject Zwolle – Kampen pas in 1865 in gebruik genomen. De kosten voor de aanleg

Continue reading »

De Baronnenlijn

De Baronnenlijn De Spoorlijn Apeldoorn-Zwolle (‘Baronnenlijn’) is tussen 1887 en 1889 door de Koninklijke Nederlandsche Locaalspoorweg-Maatschappij aangelegd. De spoorlijn verbond Apeldoorn met Zwolle. Zijn bijnaam Baronnenlijn dankte de lijn aan de vele (adellijke) notabelen die woonden in de plaatsen langs het spoor. In 1913 werd nog een zijtak van Hattem naar Kampen Zuid aangelegd. Deze

Continue reading »
Pages:1234»